کد مطلب: 296520
وعده وزير ارتباطات؛ کيفيت و سرعت اينترنت افزايش پيدا مي‌کند
تاریخ انتشار : 1403/02/26 10:02:42
نمایش : 149
وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات تاکيد کرد که همه طرح‌هايي که با حضور رئيس جمهور افتتاح شد حاصل آن افزايش کيفيت و سرعت شبکه و اينترنت مي‌شود.

به گزارش هفت چشمه؛ وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات تاکيد کرد که همه طرح‌هايي که با حضور رئيس جمهوري افتتاح شد براي توسعه زير ساخت‌هاي ارتباطي در کشور بود که حاصل آن افزايش کيفيت و سرعت شبکه و اينترنت مي‌شود.

عيسي زارع پور، وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات در آستانه روز جهاني ارتباطات با حضور در گفت و گوي ويژه خبري شبکه خبر با اشاره به جلسه نظارت ستادي صبح سه شنبه رئيس جمهوري در وزارت ارتباطات گفت: ما در آستانه روز جهاني ارتباطات توفيق ميزباني رئيس جمهوري را داشتيم و همه طرح‌هايي که با حضور رئيس جمهوري افتتاح شد براي توسعه زيرساخت‌هاي ارتباطي در کشور بود که حاصل آن افزايش کيفيت و سرعت شبکه و اينترنت مي‌شود.

وي افزود: اولين پروژه‌اي که افتتاح شد، اتصال ۷ هزار و پانصدمين روستاي بالاي ۲۰ خانوار به شبکه ارتباطي از ابتداي دولت سيزدهم بود. ما از ابتداي دولت اين کار را آغاز کرديم و الان بيش ۹۶ درصد روستا‌ها به لحاظ تعداد به شبکه ارتباطي پايدار و باکيفيت متصل هستند و به لحاظ جمعيتي هم قريب به ۹۹ درصد روستا‌ها تحت پوشش قرار گرفته اند.

زارع پور ادامه داد: روستا‌هاي متصل شده و باقي مانده عمدتا از جمله روستا‌هاي صعب العبور و دورافتاده هستند و گا‌ها براي اتصال يک روستا بايد چند سايت راه اندازي شود و يا جاده و برق کشي انجام شود يا حدود ۶۰ تا ۷۰ کيلومتر فيبرنوري کشيده شود. 

وزير ارتباطات با بيان اينکه براي همين تعداد روستا‌هاي متصل شده نيز قريب به ۴ هزار ۵۰۰ کيلومتر جاده، ۴ هزار کيلومتر شبکه برق و ۴ هزار ۲۰۰ کيلومتر فيبرنوري احداث شده است، تصريح کرد: ثمره ايجاد چنين زيرساختي در دور اول و دوم انتخابات مجلس شوراي اسلامي و در دورافتاده‌ترين نقاط روستايي مشخص شد که ۹۹ درصد پوشش داشتيم و ۹۹ درصد استعلامات راي دهندگان به شکل برخط انجام شد.

وي تاکيد کرد: زيرساختي که توسعه پيدا مي‌کند بستري است براي هر نوع کار فناورانه مبتني بر ارتباطات و فناوري اطلاعات که نمونه ديگر آن بحث نسخه نويسي و نسخه پيچي الکترونيکي است و هم اکنون ۹۵ درصد نسخه‌ها الکترونيک نوشته مي‌شود و صد درصد الکترونيکي پيچيده مي شود..

زارع پور در ادامه با اشاره به پروژه فيبرنوري منازل و کسب و کار‌ها گفت: ما پس از افتتاح اين پروژه در استان قم که کل شهر‌هاي اين استان تحت پوشش قرار گرفت، امروز نيز اين پروژه در ۲۰ شهر ديگر کشور غير از استان قم افتتاح و همزمان عمليات اجرايي در ۵۰ شهر ديگر آغاز شد. 

وي افزود: در حال حاضر ۷ و نيم ميليون خانوار تحت پوشش شبکه فيبرنوري منازل و کسب و کار‌ها قرار گرفته اند و برنامه ما اين است که تا پايان سال ميزان پوشش را به ۱۴ ميليون خانوار برسانيم که يعني دو سوم کشور تحت پوشش قرار مي‌گيرد و سال بعد نيز کل شهر‌هاي کشور تحت پوشش قرار مي‌گيرند.

وزير ارتباطات با اشاره به ضروت اتصال به فيبر نوري منازل و کسب و کار‌ها نيز گفت: الان قريب به نيم ميليون نفر در مجموع از فيبرنوري و VDSL استفاده مي‌کنند و برنامه ما اين است که امسال اين عدد را به ۲ ميليون برسانيم. البته دليل اين فاصله بين پوشش و اتصال اين است که ما بايد اول پوشش را ايجاد و زيرساخت را فراهم مي‌کرديم و بعد فراخوان مي‌داديم. الان که به نقطه قابل قبولي از لحاظ پوشش رسيده ايم برنامه‌اي براي افزايش ميزان اتصال به ۲ ميليون خانوار را تا پايان سال در دستور کار قرار داده ايم.

زارع پور با اشاره به دستور رييس جمهوري براي افزايش ميزان اتصال در پروژه فيبرنوري منازل و کسب و کار‌ها گفت: حالا با دستور رييس جمهوري بايد به کمک همکارانم برنامه ريزي کنيم که ميزان اتصال را تا پايان سال به بيش از ۲ ميليون خانوار برسانيم.

وي با بيان اينکه همزمان با توسعه لايه دسترسي با پروژه فيبرنوري منازل و کسب و کارها، شبکه انتقال و شبکه IP کشور نيز توسعه داده شد، افزود: تا الان با افتتاحي که انجام شد، تقريبا ظرفيت شبکه انتقال و شبکه IP کشور حدود دو برابر افزايش پيدا کرده است که در شبکه انتقال براي نخستين بار از تجهيزات انتقال نوري کاملا ايراني استفاده شد که مي‌توان گفت ۲۰ ترابايت از ظرفيت ايجاد شده که تقريبا يک سوم ظرفيت شبکه انتقال مي‌شود هم اکنون با تجهيزات با کيفيت داخلي توسعه داده شد تا حالا ايران به جمع تعداد محدود کشور‌هايي که چنين تجهيزاتي مي‌سازند اضافه شده باشد.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg